Dojmy z hraní Turbo Golf Racing, aneb Rocket League má zdatného soupeře bez toxické komunity. Vlastně úplně bez komunity… | Kapitola 3
Seznam kapitol
Poprvé – green všude okolo, ale golf to není. Podruhé – čtyři kola na hřišti, ale golfový vozík to není. A potřetí – oheň z výfuku nám plane, ale Rocket League to není, jasný pane. Dokud nebudete znát odpověď na mou hádanku? Sbohem…
HALÓ? GDĚ STĚ?
Počkat, komunita v kompetitivní online hře, která respektuje ostatní hráče? To zní trochu podezřele, že? Ano, bohužel tu opravdu něco neštymuje. Turbo Golf Racing už teď v Early Accessu funguje velmi dobře, jenže britskému studiu se minimálně prozatím nepodařilo vzbudit dostatečný zájem v hráčích. Ba co víc, kvůli jejich nedostatku se v některých méně běžných časech do hry připojujete dlouhé minuty. V takových chvílích sice můžete využít i offline módu, ve kterém závodíte pouze s časem, ale… Ruku na srdce, Rocket League se také dá hrát bez lidí a kdovíjaká zábava to není.
A právě nedostatek hráčů je asi nejpalčivějším momentálním problémem Turbo Golf Racingu. Tratě jsou zábavné a přibývají uspokojivým tempem, možností k přizpůsobení vozítka je také dostatek a potenciálních dalších zábavných herních módů si dovedu představit celou plejádu. Jenže co naplat, když v současnosti prakticky není s kým hrát? Podle serveru SteamCharts se do počítačové verze (hra je v testovací verzi dostupná i na Xboxu v rámci Game Passu, ze které bohužel statistiky nemáme) připojují denně jen desítky hráčů, což jsou na rok starou novinku s takovým potenciálem opravdu žalostná čísla. Na vině je přitom nejspíše jen podcenění marketingu, protože objektivních slabin hra nemá mnoho.
Jistě, v Rocket League se zápasy odvíjí majoritně od složení týmu, díky kterému může každá hra vypadat úplně jinak. Potenciál k opětovnému hraní tedy je o cosi vyšší než u „autogolfu“. Jinak se ale i v případě druhého jmenovaného stále bavíme o zábavném titulu, kterému do statusu hitu chybí opravdu málo.
Jenže ten poslední krok je zpravidla také tím nejtěžším. Bude jím nový herní mód, který ohromí herní veřejnost? Možnost týmové hry? Spolupráce s automobilkami? Nebo snad přechod na free-to-play model? To ukáže až čas. Nezbývá než doufat, že onen krok se vývojářům podaří provést dříve, než Turbo Golf Racing navždy uvízne v bunkeru zapomnění. Koneckonců… Ačkoliv se to málo ví, ani Rocket League se na scéně nezjevila jen tak zčistajasna – ba právě naopak, její vývoj trval dlouhá léta. A od totálního komerčního průšvihu vlastně také neměla až tak daleko…